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Mobius® Elastic Retractor Systems
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1. 69 Istruzioni per l uso OR Mobius 70 Istruzioni per l uso OB Mobius 72 Tecnica 1 avvolgimento assistito 72 Tecnica 2 avvolgimento non assistito 74 SPEGITICHE ariana Ha 76 Spiegazione dei simboli 77 66 ELENCO PRODOTTI OR Mobius Sistema elastico di divaricazione OR Mobius Immagine Numero Lunghezza Diametro Incisione 2 cm Incisione 6 cm 900 508 Area di lavoro Area di lavoro 3 cm 28 cm Incisione 4 cm Incisione 9 cm 900 500 Mobius Piccolo Area di lavoro Area di lavoro 12 5 cm 64 cm Incisione 8 cm Incisione 14 cm Mobius 900 515 Medio Area di lavoro Area di lavoro 50 cm 154 cm OB Mobius Sistema elastico di divaricazione OB Mobius Immagine Lunghezza Diametro brodetto pezzo Descrizione ndsjone intemo Area di lavoro Incisione 10 cm Incisione 15 cm Cm Mobius 900 517 Medio 10 15 cm 17cm Grande Qu Area di lavoro Area di lavoro 78 cm 176 cm Incisione 12 cm Incisione 17 cm 900 520 Mobius 12 47 cm Grande C Area di lavoro Area di lavoro 113 cm 227 cm 67 DESCRIZIONE DEL DISPOSITIVO Il divaricatore elastico Mobius offre una divaricazione circonferenziale a 360 e riveste la ferita proteggendola dall eventuale contaminazione Il divaricatore elastico Mobius composto da tre parti un manicotto in poliuretan
2. Paso 5 Coja el anillo O Ring de color azul comprimalo formando una columna e introduzcalo a trav s de la incisi n dentro de la cavidad abdominal Paso 6 Coja con suavidad el anillo Quad Ring de color amarillo del separador Mobius en la posici n de las horas 11 y 1 de la esfera del reloj y enr llelo hacia afuera Asegurese de que la manga esta distribuida uniformemente alrededor de toda la circunferencia del anillo amarillo y repita la operaci n hasta que el separador se asiente ajustado sobre la piel del paciente Paso 7 Realice la cirugia Nota Si el separador el stico Mobius se mueve durante la cirugia simplemente enrolle el anillo amarillo una o dos veces m s hasta que se ajuste de nuevo sobre la piel del paciente EXTRACCI N Paso 8 Para extraer el separador el stico Mobius tras su uso introduzca un dedo a trav s del separador el stico Mobius agarre el anillo O Ring de color azul y tire de l hacia arriba y fuera de la incisi n 38 MODO DE EMPLEO OB Mobius Utilizado para realizar ces reas y cirug as colorrectales y bari tricas abiertas Sistema de separador el stico OB Mobius Imagen N mero Tamafio de Di metro delprogucto de pieza Descripci n a incisi n rea de trabajo Incisi n Incisi n C Mobius 900 517 medio grande gt Area de trabajo Area de traba de 78 cm jde 176 cm 900 520 Mobius Caen grande rea de trabajo rea de trabajo de 113 cm de 227
3. S assurer de la r partition gale du manchon sur toute la circonf rence de l anneau jaune et r p ter jusqu ce que l carteur repose parfaitement sur la peau du patient Proc der la chirurgie Remarque si l carteur lastique Mobius vient se desserrer pendant l intervention il suffit d enrouler l anneau jaune 1 ou 2 fois de plus jusqu ce qu il repose de nouveau contre la peau du patient RETRAIT tape 8 Pour retirer l carteur lastique Mobius apr s usage introduire un doigt dans l carteur lastique Mobius attraper le joint annulaire bleu et le sortir de l incision en le tirant vers le haut 54 NOTICE D UTILISATION Congu pour les c sariennes et les e interventions de chirurgie ouverte O B M O bi us de l ob sit du c lon et du rectum Ecarteur elastique OB Mobius Image infi Plage des Diam tre ario dea c n Mobius 900 517 moyen 17 cm grand gt Zone de travail Zone de travail de 78 cm de 176 cm Iron Incision 900 520 Mobius 12 17 cm grand ED Zone de travail Zone de travail de 113 cm de 227 cm TECHNIQUE 1 ENROULEMENT ASSIST tape 1 Pr parer le champ op ratoire en accord avec les pratiques chirurgicales standard de l tablissement hospitalier tape 2 Pratiquer l incision transversale ou verticale l endroit voulu tape 3 Le p ritoine est ouvert introduire une main travers l incision et soulever la paroi abdominale
4. del divaricatore OB Mobius L anello blu viene quindi inserito all interno abbastanza in profondit da consentire all anello di superare l incisione La seconda mano viene utilizzata per posizionare la parte inferiore dell anello blu nella parte inferiore dell incisione vedere Figura 5A A questo punto l anello blu torner automaticamente alla sua forma originale Passaggio 6 il medico e l assistente afferrano i lati opposti dell anello giallo esterno tirando delicatamente l anello giallo verso l alto per mettere il manicotto in tensione vedere Figura 6A Questa leggera tensione sull incisione creer una finestra nell incisione al centro del dispositivo Il chirurgo inserisce poi una mano attraverso la parte centrale del divaricatore OB Mobius per assicurarsi che l anello blu non schiacci gli organi o l omento vedere Figura 7A Rimuovere le eventuali strutture rilevate prima di procedere Continua 72 Passaggio 7 RIMOZIONE Passaggio 8 Figura procedura di avvolgimento Il chirurgo afferra l anello giallo esterno tra il pollice e l indice di ogni mano pollici sono posizionati sulla parte superiore dell anello con entrambe le mani vicine all estremit distale dell incisione approssimativamente nella posizione ore 11 e ore 1 vedere Figura 8A polsi vengono ruotati verso l esterno ed entrambe le mani scorrono verso il basso lungo l anello Man mano che le mani si spostano verso il basso l assistent
5. e bande de M bius Cette forme cr e une force de torsion qui aide le m decin dans la manipulation du dispositif et permet aussi de maintenir l largissement voulu de la plaie une fois install Contenu Un 1 carteur lastique Mobius par pochette st rile individuelle Chaque commande contient cinq 5 unit s individuelles Stockage Entreposer temp rature ambiante MISE EN GARDE L carteur lastique Mobius est un dispositif usage unique Ne pas r utiliser retraiter ou rest riliser La r utilisation le retraitement ou la rest rilisation peut porter atteinte l int grit structurelle du dispositif et ou entrainer sa d faillance avec pour cons quence une l sion une maladie voire le d c s du patient La r utilisation le retraitement ou la rest rilisation peut galement engendrer un risque de contamination du dispositif et ou provoquer une infection ou une infection crois e chez le patient notamment mais non exclusivement la transmission de maladie s infectieuse s d un patient un autre La contamination du dispositif peut tre l origine d une l sion d une maladie voire du d c s du patient Apr s usage jeter le dispositif et son emballage conform ment la r glementation de l tablissement hospitalier de l administration et ou des pouvoirs locaux Ne pas utiliser si l emballage est ouvert ou endommag En cas d utilisation du dispositif Mobius lors d une c sarienne ne pas
6. incluyendo entre otras la transmisi n de una o varias enfermedades infecciosas de un paciente a otro La contaminaci n del dispositivo puede causar lesiones enfermedad o muerte del paciente Despu s de su uso deseche el dispositivo y su envase siguiendo las normas de actuaciones hospitalarias administrativas o de las autoridades locales No lo utilice si el envase esta abierto o da ado Cuando utilice Mobius durante una ces rea no coloque la cara del reci n nacido contra la manga del separador ya que puede provocarle asfixia 36 ATENCION De acuerdo con las leyes federales estadounidenses este dispositivo solo puede ser adquirido por un m dico o bajo rdenes suyas PRECAUCI N El objetivo de este documento es el de informar sobre el modo de empleo del separador el stico Mobius pero no el de ser una gu a sobre la t cnica quir rgica LEA DETENIDAMENTE TODA LA INFORMACI N ER El anillo externo amarillo se asienta firmemente sobre la piel del paciente LI El anillo interno azul se coloca dentro de la incisi n abdominal MODO DE EMPLEO El uso del separador el stico OR Mobius est indicado para asistir en procedimientos de laparotom a Se utiliza para conseguir la retracci n de la incisi n y evitar la contaminaci n de la herida durante la cirug a abierta Eluso del separador el stico OB Mobius est indicado para asistir en los partos por ces rea considerados como procedimientos rutinarios y sin
7. 14 48 Fabricado en los EE UU ad EC REP EMERGO EUROPE Molenstraat 15 2513 BH La Haya Pa ses Bajos CooperSurgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 EE UU Ecarteurs lastiques Mobius Notice d utilisation OB Mobius OR Mobius E EP Brevet am ricain n 6 723 044 900 508 Mobius mini 900 500 Mobius petit 900 515 Mobius moyen 900 517 Mobius moyen grand 900 520 Mobius grand C o086 GoperSUurgical 38169 Rev A 714 Sommaire Liste des produits 51 Description du dispositif 52 Mise en garde ccc vias axis dee Dawes A tami 52 ACCO catalan a ee re 53 Pr caution i e een 53 Indications th rapeutiques 53 Contre indications 53 Notice d utilisation OR Mobius 54 Notice d utilisation OB Mobius 56 Technique 1 Enroulement assist 56 Technique 2 Enroulement sans assistance 58 Sp cifications zs sans sas n i 60 Explication des symboles 61 50 LISTE DES PRODUITS OR Mobius carteur lastique OR Mobius Image Plage des Diam tre E au produi Description Zone de traval Incision de 2 cm Incision de 6 cm SS zone de travail Zone de travail de 3 cm de 28 cm m Incision de 4 cm Incision de 9 cm 900 500 Mobius
8. 500 0 400 10 160 900 515 0 400 10 160 900 517 0 580 14 732 900 520 0 750 19 050 12 EXPLANATION OF SYMBOLS REF LOT E a STERILE EO x EC DET FI RPO Reorder number Lot number Use by date Sterilized using ethylene oxide Do not re use Caution Consult instructions for use Caution U S Federal law restricts this device to sale by or on the order of a physician Product conforms to the Medical Device Directive 93 4 EEC Authorized Representative in the European Community Do not use if package is damaged Manufacturer Not made with natural rubber latex Do not resterilize Mobius is a registered trademark of Apple Medical Corporation CooperSurgical is a registered trademark of CooperSurgical Inc 2014 CooperSurgical Inc 13 NOTES NOTES Goper Surgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 USA Phone 800 243 2974 Fax 800 262 0105 International Phone 203 601 9818 Fax 203 601 4747 www coopersurgical com 38169 Rev A 7 14 16 ad Made in the USA EC REP EMERGO EUROPE Molenstraat 15 2513 BH The Hague The Netherlands CooperSurgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 USA Elastische Mobius Retraktorsysteme Gebrauchsanweisung OB Mobius OR Mobius E EP US Patentnummer 6 723 044 900 508 Mobius 900 500 Mobius 900 515 Mobius 900 517 Mobius 900 520 Mobius C o086 GoperSUu
9. Qu 78 cm Working Area Working Mea 12 cm Incision 17 cm Incision Mobius 900 520 Large 12 17 cm Q O QDD 113 cm Working Area working sa DEVICE DESCRIPTION The Mobius Elastic Retractor provides 360 of circumferential retraction while lining the wound to protect against contamination The Mobius Elastic Retractor is comprised of three components an open ended flexible yet non compliant will not stretch polyurethane sleeve an internal flexible O Ring blue O and a Quad Ring yellow O The O Ring and Quad Ring components are made entirely of Ethyl Vinyl Acetate EVA The polyurethane sleeve is the single component contacting the patient See the diagram below lt gt Mobius External Quad Ring Yellow Soft Thermoplastic Sleeve C19 e Mobius Internal O Ring Blue The yellow Quad Ring is injection molded from Ethyl Vinyl Acetate EVA into the form known as the Mobius configuration This configuration creates a torsional force that both assists the physician in the operation of the device and helps to maintain desired wound dilation once installed Contents One 1 Mobius Elastic Retractor per individual sterile pouch Each order contains five 5 individual units Storage Store at room temperature WARNING The Mobius Elastic Retractor is a Single Use Device Do not reuse reprocess or resterilize Reuse reprocessing or resterilization may compromise the structural integrity of the dev
10. Ring c s c s corte transversal de pieza del producto pulgadas mm io 46 900 517 Mobius medio grande 9 90 251 46 900 520 Mobius grande 10 65 270 51 Numero Descripci n Anillo interno Anillo externo de pieza del producto O Ring c s Quad Ring c s pulgadas mm pulgadas mm 50508 0 400 10 160 44 LEYENDA DE LOS SIMBOLOS REF LOT 2 STERILE EO O A AR R Only C 0086 EC REP ud SS Mobius es una marca comercial registrada de Apple Medical Corporation CooperSurgical es una marca comercial registrada de CooperSurgical Inc Numero de pedido Numero de lote Fecha de caducidad Esterilizado mediante xido de etileno No reutilizar Atenci n Consulte las instrucciones de uso Atenci n De acuerdo con las leyes federales estadounidenses este dispositivo solo puede ser adquirido por un m dico o bajo rdenes suyas Producto conforme a la Directiva 93 4 CEE sobre Productos Sanitarios Representante autorizado en la Comunidad Europea No lo utilice si el envase est dafiado Fabricante No contiene l tex natural No volver a esterilizar 2014 CooperSurgical Inc 45 NOTAS 46 NOTAS 47 Goper Surgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 EE UU Tel fono 800 243 2974 Fax 800 262 0105 Internacional Tel fono 203 601 9818 Fax 203 601 4747 www coopersurgical com 38169 Rev A 7
11. Si l paisseur de la paroi abdominale ne le permet pas deux rouleaux peuvent suffire Chez certains patients quatre rouleaux peuvent s av rer n cessaires ce stade de l intervention le chirurgien est pr t poursuivre l op ration voir la figure 12U RETRAIT tape 8 Au terme de l op ration le chirurgien proc de au retrait pour cela il ins re un doigt travers la plaie et attrape l anneau interne bleu de l carteur OB Mobius Il tire ensuite l anneau interne bleu vers le haut travers la plaie voir la figure 13U 58 Figure 5U Figure 6U Figure 10U Figure 11U Figure 12U Figure 13U 59 SP CIFICATIONS Joint quadrilobe en c t c t coupe transversale Hauteur Joint annulaire en c t du produit mm po 900 520 270 51 10 65 du produit en c t mm po en clit po mm 900 508 300 515 10 160 0 400 900 520 19 050 0750 60 EXPLICATION DES SYMBOLES REF LOT z STERILE EO e A AR R Only C 0086 EC REP ud xS Mobius est une marque d pos e d Apple Medical Corporation CooperSurgical est une marque d pos e de CooperSurgical Inc Num ro de r f rence Num ro de lot Date de p remption St rilis l oxyde d thyl ne Ne pas r utiliser Attention Consulter la notice d utilisation Attention en vertu de la loi f d rale des tats Unis ce dispositif peut tre vendu uniquement
12. f r eine zirkumferenzielle Retraktion bei gleichzeitiger Auskleidung der Wunde zum Schutz vor Kontamination Der elastische Mobius Retraktor umfasst drei Komponenten eine offene flexible aber nicht dehnbare Polyurethanh lse einen internen flexiblen O Ring blau O und e einen Quad Ring gelb O Der O Ring und der Quad Ring sind vollkommen aus Ethylenvinylacetat EVA gefertigt Die Polyurethanh lse ist die einzige Komponente die mit dem Patienten in Ber hrung kommt Siehe nachfolgende Grafik e Externer Quad Ring gelb des Mobius Systems Q weiche thermoplastische H lse QD 2 Interner O Ring blau des Mobius Systems Der gelbe Quad Ring wurde aus Ethylenvinylacetat EVA mit Spritzguss in die als Mobius Konfiguration bekannte Form gebracht Durch diese Konfiguration entsteht eine Torsionskraft die wenn sich die Vorrichtung in situ befindet dem Arzt die Verwendung der Vorrichtung erleichtert und zu der gew nschten Dilatation der Wunde f hrt Inhalt Ein 1 Mobius Retraktor in einem sterilen Beutel Jede Packung umfasst f nf 5 einzelne Vorrichtungen Lagerung Bei Zimmertemperatur lagern ACHTUNG Bei dem elastischen Mobius Retraktor handelt es sich um eine Einwegvorrichtung Nicht wiederverwenden aufbereiten oder resterilisieren Eine Wiederverwendung Wiederaufbereitung oder Resterilisation kann die strukturelle Integrit t der Vorrichtung beeintr chtigen bzw zum Versagen der Vorrichtung f h
13. incisi n v ase la figura 4A asegur ndose de que est en la cavidad peritoneal y de que no existe ninguna obstrucci n para la colocaci n del separador OB Mobius A continuaci n el anillo azul se inserta en la parte inferior lo suficientemente lejos para dejar que el anillo despeje la incisi n La otra mano se utilizar para colocar la parte inferior del anillo azul dentro de la parte inferior de la incisi n v ase la figura 5A En ese momento el anillo azul recuperar autom ticamente su forma original El cirujano y su ayudante cogen el anillo exterior de color amarillo por lados opuestos tirando de l con suavidad hacia arriba para eliminar cualquier arruga de la manga v ase la figura 6A La ligera tensi n sobre la incisi n crear una ventana en la incisi n en el centro del dispositivo A continuaci n el cirujano pasa una mano a trav s de la parte central del separador OB Mobius para asegurarse de que el anillo azul ha atrapado ning n rgano ni el omentum v ase la figura 7A Hay que eliminar cualquier obst culo detectado antes de proseguir Contin a 40 Paso 7 Proceso de enrollamiento El cirujano coge el anillo exterior de color amarillo entre el dedo indice y pulgar de cada mano Los pulgares se colocan en la parte superior del anillo con ambas manos cerca del extremo distal de la incisi n aproximadamente en la posici n de las horas 11 y 1 de la esfera del reloj v ase la figura 8A Se hacen rotar las mufie
14. l g re tension pour tendre le manchon puis de proc der avec un deuxi me rouleau d une m me facon Si l carteur OB Mobius parait encore d tendu il importe d essayer avec un troisi me rouleau Si l paisseur de la paroi abdominale ne le permet pas deux rouleaux peuvent suffire Chez certains patients quatre rouleaux peuvent s av rer n cessaires ce stade de l intervention le chirurgien est pr t poursuivre l op ration voir la figure 12A RETRAIT tape 8 Au terme de l op ration le chirurgien proc de au retrait pour cela il ins re un doigt travers la plaie et attrape l anneau interne bleu de l carteur OB Mobius Il tire ensuite l anneau interne bleu vers le haut travers la plaie voir la figure 13A Figure 10A Figure 11A Figure 12A Figure 13A 57 TECHNIQUE 2 ENROULEMENT SANS ASSISTANCE tape 1 Etape 2 tape 3 Etape 4 Etape 5 tape 6 Etape 7 Pr parer le champ op ratoire en accord avec les pratiques chirurgicales standard de l tablissement hospitalier Pratiquer l incision transversale ou verticale l endroit voulu Le p ritoine est ouvert introduire une main travers l incision et soulever la paroi abdominale pour v rifier l absence totale d adh rences ou d obstructions importantes Il est imp ratif que l anneau interne bleu soit plac contre le p ritoine sur 360 voir la figure 1U L instrumentiste ouvre la pochette st rile et place l c
15. o infezioni incrociate tra cui a titolo non esaustivo trasmissione di malattie infettive da un paziente all altro La contaminazione del dispositivo pu causare lesioni malattie o decesso del paziente Dopo l uso smaltire il dispositivo e la confezione in conformit alla politica gestionale ospedaliera amministrativa e o locale Non utilizzare se la confezione aperta o danneggiata Quando si utilizza il divaricatore Mobius per parti cesarei non posizionare il viso del bambino contro il manicotto del divaricatore in quanto potrebbe provocarne il soffocamento 68 ATTENZIONE Le leggi federali degli Stati Uniti consentono la vendita di questo dispositivo solo da parte di un medico o su prescrizione di un medico PRECAUZIONE Nel presente documento vengono fornite le istruzioni per l uso del divaricatore elastico Mobius questo documento non da intendersi come guida alla tecnica chirurgica LEGGERE CON ATTENZIONE TUTTE LE INFORMAZIONI HO L anello giallo esterno resta saldo contro la pelle del paziente LI L anello blu interno viene inserito nell incisione addominale INDICAZIONI D USO Il divaricatore elastico OR Mobius indicato come mezzo ausiliario nelle procedure laparotomiche E destinato alla divaricazione dell incisione e alla protezione della ferita dall eventuale contaminazione durante la chirurgia a cielo aperto e Il divaricatore elastico OB Mobius indicato come mezzo ausiliario nei
16. parti cesarei non urgenti interventi programmati destinato alla divaricazione dell incisione e alla protezione della ferita dall eventuale contaminazione durante il parto cesareo indicato come divaricatore chirurgico per incisioni verticali e trasversali CONTROINDICAZIONI Il divaricatore elastico OB Mobius controindicato nelle donne che presentano aderenze significative 69 ISTRUZIONI PER L USO Utilizzato in varie procedure generiche colorettali O R M O bi u S bariatriche e ostetrico ginecologiche Sistema elastico di divaricazione OR Mobius Immagine Numero Lunghezza Diametro E Incisione 2 cm Incisione 6 cm 900 508 gt i Area di lavoro Area di layoro 3 cm 28 cm Incisione 4 cm Incisione 9 cm 900 500 Mobius 49cm 11cm Q Area di lavoro Area di layoro 64 cm Incisione 8 cm Incisione 14 cm e Mobius Medio 8 14 cm Mil Area n layoro mE gi lavoro Passaggio 1 preparare il sito chirurgico in base alle procedure ospedaliere standard Passaggio 2 Passaggio 3 Passaggio 4 Passaggio 5 Passaggio 6 Passaggio 7 RIMOZIONE Passaggio 8 con un pennarello segnare una linea d incisione trasversale nel punto desiderato con le dita spostare il grasso dalla linea mediana superiormente e inferiormente per esporre la fascia sull asse verticale incidere poi la fascia del retto anteriore in direzione verticale per l intera lunghezza della zona pre
17. pour v rifier l absence totale d adh rences ou d obstructions importantes Il est imp ratif que l anneau interne bleu soit plac contre le p ritoine sur 360 voir la figure 1A tape 4 L instrumentiste ouvre la pochette st rile et place l carteur OB Mobius sur le champ st rile Quand le chirurgien r clame l carteur l aide infirmier re en chirurgie saisit l anneau externe jaune et l ve le dispositif afin que le manchon s tire compl tement avec l anneau bleu sous l anneau jaune L infirmier re remet le dispositif au chirurgien qui saisit de sa main non dominante l anneau externe jaune en un point unique pratique sur la circonf rence voir la figure 2A De son autre main le chirurgien saisit l anneau bleu en un point oppos l autre et comprime l anneau bleu en une colonne Remarque le manchon est tendu sous forme d une bande troite quand l anneau bleu est comprim voir la figure 3A tape 5 Tout en gardant la forme en colonne de l anneau bleu le chirurgien introduit la partie sup rieure de l anneau bleu dans la partie sup rieure de l incision voir la figure 4A en s assurant du bon positionnement dans la cavit p riton ale et de l absence totale d obstruction au placement de l carteur OB Mobius Il introduit ensuite l anneau bleu suffisamment loin l int rieur pour lui permettre de bien d gager l incision Avec son autre main il place la partie inf rieure de l anneau bleu dans la partie inf r
18. ring upward to remove any slack in the sleeve see Figure 6A This slight tension upon the incision will create a window in the incision at the center of the device The Surgeon then places a hand through the center portion of the OB Mobius Retractor to make sure that the blue ring is not trapping any organs or omentum see Figure 7A Any structures detected must be cleared before proceeding continued Step 7 Roll down procedure The Surgeon grasps the outer yellow ring between the thumb and forefinger of each hand The thumbs are placed on the top of the ring with both hands near the distal end of the incision approximately at the 11 o clock and 1 o clock positions see Figure 8A The wrists are rotated outward and both hands are moved down the ring As the hands move down the assistant grasps the proximate end of the yellow ring see Figure 9A to prevent it from unrolling The Surgeon then moves his hand downward along the yellow ring see Figure 10A until the first layer is completely folded see Figure 11A The OB Mobius Retractor is then placed in slight tension to remove any looseness in the sleeve and a second roll is accomplished in a similar fashion If the OB Mobius Retractor is still noted to be slack a third roll should be attempted If the thickness of the abdominal wall doesn t permit this two rolls may be all that is necessary Some patients may require four rolls At this point in the procedure the physician is rea
19. siguiendo el procedimiento quir rgico hospitalario convencional Realice la incisi n transversal o vertical necesaria en el lugar deseado Abra el peritoneo introduzca una mano a trav s de la incisi n y eleve la pared abdominal para asegurarse de la inexistencia de adherencias u obstrucciones importantes El anillo interno de color azul debe colocarse abierto 360 sobre el peritoneo v ase la figura 1U La enfermera circulante abre la bolsa est ril y coloca el separador OB Mobius sobre la superficie est ril Cuando el cirujano pide el separador OB Mobius la enfermera de quir fano coge el anillo externo de color amarillo y levanta el dispositivo para que la manga se extienda por completo con el anillo azul debajo del anillo amarillo La enfermera le tiende el dispositivo al cirujano quien lo coge con la mano no dominante por el anillo externo de color amarillo por un nico punto de la circunferencia que le vaya bien v ase la figura 2U El cirujano con la otra mano coge el anillo azul por dos puntos opuestos entre s y comprime el anillo azul formando una columna Nota Cuando el anillo azul se comprime la manga queda reducida a una estrecha banda v ase la figura 3U Manteniendo la forma de columna del anillo azul el cirujano inserta la parte superior del anillo azul dentro de la parte superior de la incisi n v ase la figura 4U asegur ndose de que est en la cavidad peritoneal y de que no existe ninguna obstrucci n para
20. Congu pour un large ventail d interventions O R M obi us de chirurgie g n rale du c lon et du rectum de l ob sit et obst trique gyn cologique carteur lastique OR Mobius Image Plage des Diam tre du produit R f rence Description int rieur Zone de travail Incision de 2 cm Incision de 6 cm VY Zone de travail Zone de travail de 3 cm de 28 cm Incision de 4 cm Incision de 9 cm 900 500 Mobius 4agem 11cm petit Zone de travail Zone de travail de 12 5 cm de 154 cm Incision de 8 cm Incision de 14 cm Mobius 3 moyen 8 14 cm A Zone de travail Zone de travail de 50 cm de 154 cm tape 1 tape 2 tape 3 tape 4 tape 5 tape 6 tape 7 Pr parer le champ op ratoire en accord avec les pratiques standard de l tablissement hospitalier l aide d un crayon dermographique dessiner le trac de l incision transversale l endroit souhait D gager avec les doigts les tissus adipeux de la ligne m diane en haut et en bas pour exposer l apon vrose dans l axe vertical Inciser l apon vrose ant rieure droite dans le sens vertical sur toute la longueur de la zone pr c demment d gag e Saisir le joint annulaire bleu le comprimer en une colonne et l introduire travers l incision dans la cavit abdominale Saisir d licatement le joint quadrilobe jaune de l carteur Mobius aux positions 11 heures et 13 heures et l enrouler vers l ext rieur
21. Mobius Elastic Retractor Systems Instructions for Use OB Mobius OR Mobius eo U S Patent Number 6 723 044 Part Number 900 508 Mobius Mini 900 500 Mobius Small 900 515 Mobius Medium 900 517 Mobius Medium Large 900 520 Mobius Large C o086 GoperSUurgical 38169 Rev A 714 Table of Contents Product LISUPG 222520442004 neraet e iee A er 1 Device Description 2 Warning MP ek bed ARA IRA 2 Caution unitarer LE 2 Precaution ze catas a ita Se a 3 Indications Tor Use 24 22 244 2 4 2h o lt 0006G0R80564 45445448 3 Contraindications 3 Instructions for Use OR Mobius 4 Instructions for Use OB Mobius 6 Technique 1 Assisted Roll Down 6 Technique 2 Unassisted Roll Down 8 SPECITICALIONS su iens herr Pr a sop E end 10 Explanation or Symbols Luise ida fi 11 PRODUCT LISTING OR Mobius OR Mobius Elastic Retractor System Part Incision Inner 2 cm Incision 6 cm Incision 900 508 SS 8 cm Working m Workin Area 4 cm Incision 9 cm Incision Mobius 900 500 11cm Small 12 5 cm 64 cm Working Area Working Area 8 cm Incision 14 cm Incision 50 cm 154 cm Working Area Working Area OB Mobius OB Mobius Elastic Retractor System Part Incision Inner cc 10 cm Incision 15 cm Incision 900 517 i 10 15cm 17cm
22. OLLEN Schritt 1 Situs laut Krankenhausprotokoll vorbereiten Schritt 2 Gew nschte transversale oder vertikale Inzision an der gew nschten Stelle setzen Schritt 3 Das Peritoneum wird ge ffnet Hand durch die Inzision einf hren und Bauchwand anheben damit sichergestellt ist dass keine signifikanten Adh sionen oder Behinderungen vorliegen Der innere blaue Ring muss das Peritoneum entlang des gesamten Umfangs 360 ber hren siehe Abbildung 1A Schritt 4 Der OP Assistent ffnet die Sterilverpackung und gibt den OB Mobius Retraktor in das Sterilfeld Wenn der Chirurg um den Retraktor bittet greift die OP Schwester den u eren gelben Ring und hebt die Vorrichtung an damit sich die H lse vollst ndig mit dem blauen Ring unter dem gelben Ring entfalten kann Die OP Schwester gibt die Vorrichtung an den Chirurgen weiter der diese an einer passenden Stelle mit der nicht dominanten Hand am u eren gelben Ring greift siehe Abbildung 2A Mit der anderen Hand greift der Chirurg den blauen Ring an zwei gegen berliegenden Stellen und faltet ihn zusammen Hinweis Die H lse wird in ein schmales Band gezogen wenn der blaue Ring zusammengefaltet wird siehe Abbildung 3A Schritt 5 Der obere Teil des blauen Rings wird vom Chirurgen in den oberen Teil der Inzision gef hrt siehe Abbildung 4A Dabei ist darauf zu achten dass er sich in der Bauchh hle befindet und dass die Platzierung des OB Mobius Retraktors nicht behindert wir
23. afuera v ase la figura 10U Una vez se ha invertido el anillo en la parte superior el cirujano coge la parte parcialmente invertida de la parte inferior en la posici n de las 6 horas de la esfera del reloj del anillo v ase la figura 11U y la retuerce hacia abajo haciendo que la el anillo exterior amarillo se invierta por completo y al mismo tiempo se acorte la manga suave y flexible Se ha completado la primera vuelta A continuaci n el separador OB Mobius se coloca ligeramente en tensi n para eliminar cualquier arruga o flojedad en la manga y se da una segunda vuelta siguiendo el mismo procedimiento Si todav a nota que el separador OB Mobius est algo flojo debe intentarse una tercera vuelta Si el grosor de la pared abdominal no lo permite puede que sean necesarias solo dos vueltas Algunos pacientes pueden necesitar hasta cuatro vueltas En este momento del procedimiento el cirujano est listo para realizar la operaci n v ase la figura 12U EXTRACCI N Paso 8 Una vez la operaci n quir rgica ha terminado el cirujano puede realizar la extracci n introduciendo un solo dedo a trav s de la herida y enganchando el anillo interior de color azul del separador OB Mobius De ese modo se extrae el anillo interior azul a trav s de la herida v ase la figura 13U 42 Figura 5U Figura 6U Figura 10U Figura 11U Figura 12U Figura 13U 43 CARACTERISTICAS Anillo externo Quad Ring c s Anillo interno O
24. allo esterno e allo stesso tempo accorciando il manicotto morbido e flessibile Il primo avvolgimento completo Il divaricatore OB Mobius viene quindi messo in leggera tensione per rimuovere eventuali allentamenti del manicotto e viene avvolto una seconda volta allo stesso modo Se si nota che il divaricatore OB Mobius ancora lasco necessario tentare di avvolgerlo una terza volta Se lo spessore della parete addominale non lo consente pu essere sufficiente avvolgerlo due volte Per alcuni pazienti possono essere necessari quattro avvolgimenti A questo punto della procedura il medico pronto a procedere con l intervento chirurgico vedere Figura 12U al termine dell intervento chirurgico il chirurgo procede alla rimozione del divaricatore inserendo un dito attraverso la ferita e agganciando l anello blu interno del divaricatore OB Mobius L anello blu interno viene poi rimosso attraverso la ferita vedere Figura 13U 74 Figura 10U Figura 11U Figura 12U Figura 13U 75 SPECIFICHE Quad Ring c s Altezza O Ring c s c s trasversale pezzo prodotto in mm 900 520 Mobius Grande Numero Descrizione O Ring c s Quad Ring c s pezzo prodotto in mm in mm 0 580 14732 900 508 0 222 5 639 0 252 6 401 76 SPIEGAZIONE DEI SIMBOLI REF LOT z STERILE EO e A AR R Only C oosc EC REP Mobius un marchio registrat
25. arteur OB Mobius sur le champ st rile Quand le chirurgien r clame l carteur OB Mobius l aide infirmier re en chirurgie saisit l anneau externe jaune et l ve le dispositif afin que le manchon s tire compl tement avec l anneau bleu sous l anneau jaune L infirmier re remet le dispositif au chirurgien qui saisit de sa main non dominante l anneau externe jaune en un point unique pratique sur la circonf rence voir la figure 2U De son autre main le chirurgien saisit l anneau bleu en un point oppos l autre et comprime l anneau bleu en une colonne Remarque le manchon est tendu sous forme d une bande troite quand l anneau bleu est comprim voir la figure 3U Tout en gardant la forme en colonne de l anneau bleu le chirurgien introduit la partie sup rieure de l anneau bleu dans la partie sup rieure de l incision voir la figure 4U en s assurant du bon positionnement dans la cavit p riton ale et de l absence totale d obstruction au placement de l carteur OB Mobius II introduit ensuite l anneau bleu suffisamment loin l int rieur pour lui permettre de bien d gager l incision Avec son autre main il place la partie inf rieure de l anneau bleu dans la partie inf rieure de l incision voir la figure 5U ce stade l anneau bleu reprend automatiquement sa forme initiale Le chirurgien saisit les c t s oppos s de l anneau externe jaune et tire d licatement celui ci vers le haut pour bien tendre le manchon voi
26. bis die erste Schicht vollst ndig abgerollt ist siehe Abbildung 11A Der OB Mobius Retraktor wird dann leicht gespannt um die H lse zu straffen Ein zweites Abrollen erfolgt auf hnliche Weise Wenn der OB Mobius Retraktor immer noch locker sitzt sollte ein drittes Abrollen Abhilfe schaffen Wenn die Dicke der Bauchwand dies nicht zul sst sollte ein zweimaliges Abrollen ausreichen Bei manchen Patienten ist dieser Schritt jedoch viermal durchzuf hren Der Chirurg kann nun mit dem Eingriff fortfahren siehe Abbildung 12A ENTFERNEN Schritt 8 Nach Abschluss des Eingriffs zieht der Chirurg den inneren blauen Ring des OB Mobius Retraktors mit einem Finger durch die Wunde nach oben siehe Abbildung 13A CN Abbildung 2A Abbildung 10A Abbildung 11A Abbildung 12A Abbildung 13A 25 TECHNIK 2 UNASSISTIERTES ABROLLEN Schritt 1 Schritt 2 Schritt 3 Schritt 4 Schritt 5 Schritt 6 Schritt 7 Situs laut Krankenhausprotokoll vorbereiten Gew nschte transversale oder vertikale Inzision an der gew nschten Stelle setzen Das Peritoneum wird ge ffnet Hand durch die Inzision einf hren und Bauchwand anheben damit sichergestellt ist dass keine signifikanten Adh sionen oder Behinderungen vorliegen Der innere blaue Ring muss das Peritoneum entlang des gesamten Umfangs 360 ber hren siehe Abbildung 1U Der OP Assistent ffnet die Sterilverpackung und gibt den OB Mobius Retraktor in das Steril
27. car cter de urgencia Se utiliza para conseguir la retracci n de la incisi n y para evitar la contaminaci n de la herida durante la ces rea Su uso como separador quir rgico est indicado para incisiones tanto verticales como transversales CONTRAINDICACIONES El separador el stico OB Mobius no debe utilizarse en mujeres con adherencias importantes 37 MODO DE EMPLEO O R M obius Utilizado en una gran variedad de cirug as general bari trica colorrectal y de ginecologia y obstetricia Sistema de separador el stico cer Imagen N mero Tama o de Di metro del producto Descripci n i incision Area de Area detrabajo Incision de 2 cm Incisi n de 6 cm 900 508 O rea de as rea de trabajo de 3 de 28 cm Incisi n de 4 cm Incisi n de 9 cm 900 500 Mobius peque o rea de trabajo rea E vea de 12 5 cm de 6 Incisi n de 8 cm Incisi n de 14 cm Mobius mediano N rea de trabajo rea de trabajo de 50 cm de 154 cm Paso 1 Prepare la zona de la cirugia seg n los procedimientos hospitalario convencionales Paso 2 Utilice un l piz marcador de piel para trazar la linea transversal de la incisi n en el lugar deseado Paso 3 Retire la grasa con los dedos desde el centro superior y el inferior para exponer la fascia en el eje vertical Paso 4 Realice una incisi n vertical en la fascia del recto anterior de la longitud total del area previamente despejada
28. cas hacia afuera y ambas manos se desplazan hacia abajo con el anillo A medida que las manos bajan el ayudante coge el extremo m s cercano del anillo amarillo v ase la figura 9A para evitar que este se desenrolle Seguidamente el cirujano mueve su mano hacia abajo siguiendo al anillo amarillo v ase la figura 10A hasta que la primera capa queda completamente doblada v ase la figura 11A A continuaci n el separador OB Mobius se coloca ligeramente en tensi n para eliminar cualquier arruga o flojedad en la manga y se da una segunda vuelta siguiendo el mismo procedimiento Si todavia nota que el separador OB Mobius esta algo flojo debe intentarse una tercera vuelta Si el grosor de la pared abdominal no lo permite puede que sean necesarias solo dos vueltas Algunos pacientes pueden necesitar hasta cuatro vueltas En este momento del procedimiento el cirujano est listo para realizar la operaci n v ase la figura 12A EXTRACCION Paso 8 Una vez que la operaci n quir rgica ha terminado el cirujano puede realizar la extracci n introduciendo un solo dedo a trav s de la herida y enganchando el anillo interior de color azul del separador OB Mobius De ese modo se extrae el anillo interior azul a trav s de la herida v ase la figura 13A Figura 11A Figura 12A Figura 13A 41 T CNICA 2 ENROLLAMIENTO SIN ASISTENCIA Paso 1 Paso 2 Paso 3 Paso 4 Paso 5 Paso 6 Paso 7 Prepare la zona de la cirug a
29. cedentemente preparata afferrare l O Ring blu comprimerlo lateralmente per formare un ellisse e inserirlo nella cavit addominale attraverso l incisione afferrare delicatamente il Quad Ring giallo del divaricatore Mobius nella posizione ore 11 e ore 1 quindi avvolgerlo verso l esterno Assicurarsi che il manicotto sia uniforme sull intera circonferenza dell anello giallo e ripetere fino a quando il divaricatore sia aderente alla pelle del paziente procedere con l intervento chirurgico Nota se il divaricatore elastico Mobius si allenta durante l intervento chirurgico sufficiente avvolgere 1 o 2 volte in pi l anello giallo fino a che torni aderente alla pelle del paziente per rimuovere il divaricatore elastico Mobius dopo l uso inserire un dito attraverso il divaricatore elastico Mobius afferrare l O Ring blu sollevarlo e rimuoverlo attraverso l incisione 70 INSTRUCTIONS FOR USE Utilizzato per parti cesarei e procedure O B M O bi us bariatriche e colorettali a cielo aperto Sistema elastico di divaricazione OB Mobius prodotto one l incisione memo Areadilavoro todoo pezzo Descrizione ione memo Area di lavoro 10 cm Incision 15 cm Incision gt Mobius 900 517 Medio 17 cm Grande Working Area Working Area gt 12 cm Incision 17 cm Incision 900 520 ius 12 17 cm e O Working ym waking vut TECNICA 1 AVVOLGIMENTO ASSISTITO Passaggio 1 preparare il sito chirurgi
30. cm T CNICA 1 ENROLLAMIENTO CON ASISTENCIA Paso 1 Paso 2 Paso 3 Paso 4 Paso 5 Paso 6 Prepare la zona de la cirug a siguiendo el procedimiento quir rgico hospitalario convencional Realice la incisi n transversal o vertical necesaria en el lugar deseado Abra el peritoneo introduzca una mano a trav s de la incisi n y eleve la pared abdominal para asegurarse de la inexistencia de adherencias u obstrucciones importantes El anillo interno de color azul debe colocarse abierto 360 sobre el peritoneo v ase la figura 1A La enfermera circulante abre la bolsa est ril y coloca el separador OB Mobius sobre la superficie est ril Cuando el cirujano pide el separador la enfermera de quir fano coge el anillo externo de color amarillo y levanta el dispositivo para que la manga se extienda por completo con el anillo azul debajo del anillo amarillo La enfermera le tiende el dispositivo al cirujano quien coge el anillo externo de color amarillo con la mano no dominante por un nico punto de la circunferencia que le vaya bien v ase la figura 2A El cirujano con la otra mano coge el anillo azul por dos puntos opuestos entre s y comprime el anillo azul formando una columna Nota Cuando el anillo azul se comprime la manga queda reducida a una estrecha banda v ase la figura 3A Manteniendo la forma de columna del anillo azul el cirujano inserta la parte superior del anillo azul dentro de la parte superior de la
31. co in base alle procedure ospedaliere standard per la procedura chirurgica da effettuare Passaggio 2 effettuare l incisione trasversale o verticale nel punto desiderato Passaggio 3 il peritoneo aperto introdurre una mano attraverso l incisione e sollevare la parete addominale per assicurarsi che non siano presenti aderenze significative od ostruzioni L anello blu interno deve essere posizionato contro il peritoneo a 360 vedere Figura 1A Passaggio 4 l infermiere apre la sacca sterile e pone il divaricatore OB Mobius sul campo sterile Quando il chirurgo chiede il divaricatore l infermiere afferra l anello giallo esterno e solleva il dispositivo per consentire al manicotto di estendersi completamente con l anello blu sotto l anello giallo L infermiere porge il dispositivo al chirurgo che afferra con la mano non dominante l anello giallo esterno in un unico punto sulla circonferenza che gli comodo vedere Figura 2A Con l altra mano il chirurgo afferra l anello blu in due punti opposti l uno all altro e comprime l anello blu per formare un ellisse Nota la larghezza del manicotto si restringe quando l anello blu viene compresso vedere Figura 3A Passaggio 5 mantenendo la forma ellittica dell anello blu il chirurgo inserisce la parte superiore dell anello blu nella parte superiore dell incisione vedere Figura 4A assicurandosi che si trovi nella cavit peritoneale e che non siano presenti ostacoli al posizionamento
32. d Der blaue Ring wird dann inwendig so weit eingef hrt dass der Ring durch die Inzision hindurch geschoben werden kann Mit der zweiten Hand wird der untere Teil des blauen Rings in den unteren Teil der Inzision gebracht siehe Abbildung 5A Der Ring nimmt jetzt automatisch wieder seine urspr ngliche Form an Schritt 6 Arzt und Assistent greifen jetzt gegen berliegende Seiten des u eren gelben Rings und ziehen diesen nach oben um die H lse zu straffen siehe Abbildung 6A Durch diese leichte Spannung an der Inzision entsteht ein Fenster in der Inzision in der Mitte der Vorrichtung Der Chirurg reicht nun mit einer Hand durch diesen mittleren Teil des OB Mobius Retraktors um sicherzustellen dass der blaue Ring keine Organe oder das Bauchnetz blockiert siehe Abbildung 7A Vor dem Fortfahren sind alle Blockierungen zu entfernen Fortsetzung 24 Schritt 7 Abrollen Der Chirurg greift den u eren gelben Ring mit Daumen und Zeigefinger jeder Hand Die Daumen liegen oben auf dem Ring w hrend sich beide H nde am distalen Ende der Inzision befinden etwa an der 11 Uhr und 1 Uhr Position siehe Abbildung 8A Handgelenke nach au en drehen und beide H nde in den Ring einf hren W hrend dieser Abw rtsbewegung greift der Assistent das n chstgelegene Ende des gelben Rings siehe Abbildung 9A um zu verhindern dass der Ring sich abrollt Der Chirurg bringt seine Hand nun tiefer in die N he des gelben Rings siehe Abbildung 10A
33. dy to proceed with the surgery see Figure 124A REMOVAL Step 8 Once surgery is completed removal is accomplished by the Surgeon inserting a single digit through the wound and hooking the OB Mobius Retractor inner blue ring The inner blue ring is then drawn up and through the wound see Figure 13A Figure 10A Figure 11A Figure 12A Figure 13A TECHNIQUE 2 UNASSISTED ROLL DOWN Step 1 Step 2 Step 3 Step 4 Step 5 Step 6 Step 7 Prepare the surgical site according to standard hospital surgical procedure Make the desired transverse or vertical incision at the desired location The peritoneum is opened introduce a hand through the incision and elevate the abdominal wall to ensure that no significant adhesions or obstructions are present The inner blue ring must be placed against the peritoneum a full 360 see Figure 1U The circulating Nurse opens the sterile pouch and places the OB Mobius Retractor on the sterile field When the attending Surgeon calls for the OB Mobius Retractor the surgical Nurse grasps the outer yellow ring and raises the device to allow the sleeve to fully extend with the blue ring below the yellow ring The Nurse hands the device to the Surgeon who grasps the outer yellow ring at a convenient single point on the circumference with the non dominant hand see Figure 2U With the other hand the Surgeon grasps the blue ring at two points opposite of one another and collapses t
34. e afferra l estremit prossimale dell anello giallo vedere Figura 9A per evitare che si srotoli Il chirurgo sposta quindi la mano verso il basso lungo l anello giallo vedere Figura 10A fino ad aver completato il primo avvolgimento vedere Figura 11A Il divaricatore OB Mobius viene quindi messo in leggera tensione per rimuovere eventuali allentamenti del manicotto e viene avvolto una seconda volta allo stesso modo Se si nota che il divaricatore OB Mobius ancora lasco necessario tentare di avvolgerlo una terza volta Se lo spessore della parete addominale non lo consente pu essere sufficiente avvolgerlo due volte Per alcuni pazienti possono essere necessari quattro avvolgimenti A questo punto della procedura il medico pronto a procedere con l intervento chirurgico vedere Figura 12A al termine dell intervento chirurgico il chirurgo procede alla rimozione del divaricatore inserendo un dito attraverso la ferita e agganciando l anello blu interno del divaricatore OB Mobius L anello blu interno viene poi rimosso attraverso la ferita vedere Figura 13A Figura 11A Figura 12A 13A 73 TECNICA 2 AVVOLGIMENTO NON ASSISTITO Passaggio 1 Passaggio 2 Passaggio 3 Passaggio 4 Passaggio 5 Passaggio 6 Passaggio 7 RIMOZIONE Passaggio 8 preparare il sito chirurgico in base alle procedure ospedaliere standard per la procedura chirurgica da effettuare effettuare l incisione trasversale o vert
35. en a Gat d aan d Re earn 44 Leyenda de los s mbolos 45 34 LISTA DE LOS PRODUCTOS OR Mobius Sistema de separador el stico OR Mobius Imagen N mero Tama o de Di metro A del predicto im rea de trabajo Incisi n de 2 cm Incisi n de 6 cm 900 508 O Area de trabajo Area de trabajo de 3 cm de 28 cm Incisi n de 8 cm Incisi n de 14 cm Mobius mediano rea de trabajo Area de trabajo de 50 cm de 154 cm Incisi n de 4 cm Incisi n de 9 cm 900 500 Mobius pequefio f near rea de trabajo Area de trabajo de 12 5 cm de 64 cm OB Mobius Sistema de separador el stico OB Mobius Imagen Numero inei Tamafio de Di metro del producto de pieza la incisi n rea de trabajo Incisi n Incisi n de 10 cm de Mobius medio 10 15cm 17cm grande rea de trabajo rea de trabajo de 78 cm 176 cm Incisi n Incisi n 900 520 12 17 cm rea de trabajo Area de trabajo de 113 cm de 227 cm 35 DESCRIPCION DEL DISPOSITIVO El separador el stico Mobius proporciona una retracci n circular de 360 al tiempo que reviste la herida para protegerla de contaminaci n El separador el stico Mobius consta de tres partes una manga de poliuretano abierta por un extremo flexible pero no amoldable no se estira un anillo interno flexible O Ring de color azul e y un anillo externo de apoyo Quad Ring de color amarillo e Las piezas de los ani
36. ene utilizzata per posizionare la parte inferiore dell anello blu nella parte inferiore dell incisione vedere Figura 5U A questo punto l anello blu torner automaticamente alla sua forma originale il medico afferra i lati opposti dell anello giallo esterno e tira delicatamente l anello giallo verso l alto per mettere il manicotto in tensione vedere Figura 6U Questa leggera tensione sull incisione creer una finestra nell incisione al centro del dispositivo Il chirurgo poi inserisce una mano attraverso la parte centrale del divaricatore OB Mobius per assicurarsi che l anello blu non schiacci gli organi o l omento vedere Figura 7U Rimuovere le eventuali strutture rilevate prima di procedere procedura di avvolgimento Il chirurgo afferra l anello giallo esterno tra il pollice e l indice di ogni mano I pollici sono posizionati sulla parte superiore dell anello con entrambe le mani vicine all estremit distale dell incisione approssimativamente nella posizione ore 11 e ore 1 vedere Figura 8U Entrambi i polsi vengono poi ruotati leggermente verso l interno creando una curvatura sull anello giallo vedere Figura 9U Entrambi i polsi vengono poi ruotati verso l alto e verso l esterno vedere Figura 10U Dopo che l anello stato invertito nella parte superiore il chirurgo afferra la parte inferiore dell anello parzialmente invertita ore 6 vedere Figura 11U e la avvolge verso il basso facendo invertire completamente l anello gi
37. feld Wenn der Chirurg um den OB Mobius Retraktor bittet greift die OP Schwester den u eren gelben Ring und hebt die Vorrichtung an damit sich die H lse vollst ndig mit dem blauen Ring unter dem gelben Ring entfalten kann Die OP Schwester gibt die Vorrichtung an den Chirurgen weiter der diese an einer passenden Stelle mit der nicht dominanten Hand am u eren gelben Ring greift siehe Abbildung 2U Mit der anderen Hand greift der Chirurg den blauen Ring an zwei gegen berliegenden Stellen und faltet ihn zusammen Hinweis Die H lse wird in ein schmales Band gezogen wenn der blaue Ring zusammengefaltet wird siehe Abbildung 3U Der obere Teil des blauen Rings wird vom Chirurgen in den oberen Teil der Inzision gef hrt siehe Abbildung 4U Dabei ist darauf zu achten dass er sich in der Bauchh hle befindet und dass die Platzierung des OB Mobius Retraktors nicht behindert wird Der blaue Ring wird dann inwendig so weit eingef hrt dass der Ring durch die Inzision hindurch geschoben werden kann Mit der zweiten Hand wird der untere Teil des blauen Rings in den unteren Teil der Inzision gebracht siehe Abbildung 5U Der Ring nimmt jetzt automatisch wieder seine urspr ngliche Form an Der Arzt greift jetzt gegen berliegende Seiten des u eren gelben Rings und zieht diesen nach oben um die H lse zu straffen siehe Abbildung 6U Durch diese leichte Spannung an der Inzision entsteht ein Fenster in der Inzision in der Mitte de
38. he blue ring into a column Note The sleeve is drawn into a narrow band when the blue ring is collapsed see Figure 3U While maintaining the column shape of the blue ring the Surgeon inserts the upper portion of the blue ring into the upper portion of the incision see Figure 4U making sure that it is in the peritoneal cavity and there is no obstruction to the placement of the OB Mobius Retractor The blue ring is then inserted interiorly far enough to allow the ring to clear the incision A second hand is used to place the lower portion of the blue ring into the inferior portion of the incision see Figure 5U At this point the blue ring will automatically return to its original shape The physician grasps the opposite sides of the outer yellow ring and gently pulls the yellow ring upward removing any slack in the sleeve see Figure 6U This slight tension upon the incision will create a window in the incision at the center of the device The Surgeon then places a hand through the center portion of the OB Mobius Retractor to make sure that the blue ring is not trapping any organs or omentum see Figure 7U Any structures detected must be cleared before proceeding Roll down procedure The Surgeon grasps the outer yellow ring between the thumb and forefinger of each hand The thumbs are placed on the top of the ring with both hands near the distal end of the incision approximately at the 11 o clock and 1 o clock positions see Fig
39. icale nel punto desiderato il peritoneo aperto introdurre una mano attraverso l incisione e sollevare la parete addominale per assicurarsi che non siano presenti aderenze significative od ostruzioni L anello blu interno deve essere posizionato contro il peritoneo a 360 vedere Figura 1U l infermiere apre la sacca sterile e pone il divaricatore OB Mobius sul campo sterile Quando il chirurgo chiede il divaricatore OB Mobius l infermiere afferra l anello giallo esterno e solleva il dispositivo per consentire al manicotto di estendersi completamente con l anello blu sotto l anello giallo L infermiere porge il dispositivo al chirurgo che afferra con la mano non dominante l anello giallo esterno in un unico punto sulla circonferenza che gli comodo vedere Figura 2U Con l altra mano il chirurgo afferra l anello blu in due punti opposti l uno all altro e comprime l anello blu per formare un ellisse Nota la larghezza del manicotto si restringe quando l anello blu viene compresso vedere Figura 3U mantenendo la forma ellittica dell anello blu il chirurgo inserisce la parte superiore dell anello blu nella parte superiore dell incisione vedere Figura 4U assicurandosi che si trovi nella cavit peritoneale e che non siano presenti ostacoli al posizionamento del divaricatore OB Mobius L anello blu viene quindi inserito all interno abbastanza in profondit da consentire all anello di superare l incisione La seconda mano vi
40. ice and or lead to device failure which in turn may result in patient injury illness or death Reuse reprocessing or resterilization may also create a risk of contamination of the device and or cause patient infection or cross infection including but not limited to the transmission of infectious disease s from one patient to another Contamination of the device may lead to injury illness or death of the patient After use dispose of the device and packaging in accordance with hospital administrative and or local government policy Do not use if the packaging is open or damaged When using Mobius during a cesarean section do not place the baby s face against the sleeve of the retractor as it could result in suffocation 4 CAUTION U S Federal law restricts this device to sale by or on the order of a physician PRECAUTION This document is designed to provide instructions for the use of the Mobius Elastic Retractor and is not intended as a guide to surgical technique PLEASE READ ALL INFORMATION CAREFULLY cn The external yellow ring sits firmly against the patient s skin Cp The internal blue ring is inserted into the abdominal incision INDICATIONS FOR USE The OR Mobius Elastic Retractor is indicated for use to assist in laparotomy procedures It is intended to provide incision retraction and to protect against wound contamination during open surgery The OB Mobius Elastic Retractor is indicated for use to ass
41. ieure de l incision voir la figure 5A ce stade l anneau bleu reprend automatiquement sa forme initiale tape 6 Le chirurgien et l assistant saisissent des c t s oppos s de l anneau externe jaune en tirant d licatement celui ci vers le haut pour bien tendre le manchon voir la figure 6A Cette l g re tension sur l incision cr era une fen tre dans l incision au centre du dispositif Le chirurgien place ensuite une main dans la partie centrale de l carteur OB Mobius pour s assurer que l anneau bleu n emprisonne pas des organes ou l omentum voir la figure 7A Il convient de d gager toute structure d tect e avant de continuer suite 56 tape 7 Proc dure d enroulement le chirurgien saisit l anneau externe jaune entre le pouce et l index de chaque main Il place ses pouces sur le dessus de l anneau ses deux mains proximit de l extr mit distale de l incision aux positions 11 heures et 13 heures voir la figure 8A Il fait tourner ses poignets vers l ext rieur et pivote ses deux mains vers le bas de l anneau Alors que le chirurgien pivote ses mains vers le bas l assistant saisit l extr mit proximale de l anneau jaune voir la figure 9A pour emp cher qu il se d roule Le chirurgien descend peu peu ses mains le long de l anneau jaune voir la figure 10A jusqu ce que la premi re couche soit enti rement pli e voir la figure 11A Il convient ensuite d appliquer sur l carteur OB Mobius une
42. ist in non urgent cesarean deliveries that are routine procedures It is intended to provide incision retraction and to protect against wound contamination during a cesarean section It is indicated for use as a surgical retractor for both vertical and transverse incisions CONTRAINDICATIONS The OB Mobius Elastic Retractor is contraindicated for use in women with significant adhesions INSTRUCTIONS FOR USE m Used in a variety of general Colorectal Bariatric O R M O bi u S and OB GYN procedures OR Mobius Elastic Retractor System Incision Inner 2 cm Incision 6 cm Incision 900 508 3 cm 2 Working Area Working Area gt 4 cm Incision 9 cm Incision Mobius 900 500 4 9cm 11cm Small T_ 12 5 cm 64 cm Working Area Working Area 8 cm Incision 14 cm Incision ent Mobius Medium ii y 50 cm 154 cm Working Area Working Area Step 1 Prepare the surgical site according to standard hospital procedures Step 2 Using a skin marking pencil mark a transverse incision line at the desired location Step 3 The fat is then cleared digitally from the midline superiorly and inferiorly to expose the fascia in the vertical axis Step 4 The anterior rectus fascia is then incised in a vertical direction through the full length of the previously cleared area Step 5 Grasp the blue O Ring collapse it into a column and insert through the incision into the abdominal cavity Step 6 Gently grasp the Yellow Quad Ri
43. it dem Finger beseitigt um die Faszie in der vertikalen Achse freizulegen Schritt 4 Die vordere Rektusfaszie in vertikaler Richtung ber die gesamte L nge des zuvor freigelegten Bereichs inzidieren Schritt 5 Blauen O Ring zusammenlegen und durch die Inzision in die Bauchh hle einf hren Schritt 6 Gelben Quad Ring des Mobius Retraktors in der 11 Uhr und 1 Uhr Position festhalten und nach au en rollen Dabei ist darauf zu achten dass die H lse gleichm ig auf dem gelben Ring sitzt Schritt wiederholen bis der Retraktor eng an der Haut des Patienten der Patientin aufliegt Schritt 7 Eingriff fortsetzen Hinweis Wenn sich der elastische Mobius Retraktor w hrend des Eingriffs lockert wird der gelbe Ring einfach 1 2 weitere Male gerollt bis er wieder eng auf der Haut des Patienten der Patientin aufliegt ENTFERNEN Schritt 8 Zum Entfernen des elastischen Mobius Retraktors nach dem Eingriff wird ein Finger durch den Retraktor geschoben und der blaue O Ring hoch und aus der Inzision gezogen 22 GEBRAUCHSANLEITUNG Zur Verwendung bei Kaiserschnitten und offenen O B M bi u Eingriffen im Rahmen der Adipositaschirurgie O S sowie kolorektalen Eingriffen Elastisches OB Mobius Retraktorsystem Produktab Bestell p Inzisions Innendurch gt 10 cm Inzision 15 cm Inzision Mobius 900 517 M L Arbeitsbereich Arbeitsbereich 8 u C 2 Arbeitsbereich Arbeitsbereich TECHNIK 1 ASSISTIERTES ABR
44. la colocaci n del separador OB Mobius A continuaci n el anillo azul se inserta en la parte inferior lo suficientemente lejos para dejar que el anillo despeje la incisi n La otra mano se utilizar para colocar la parte inferior del anillo azul dentro de la parte inferior de la incisi n v ase la figura 5U En ese momento el anillo azul recuperar autom ticamente su forma original El cirujano coge el anillo exterior de color amarillo por lados opuestos tirando de l con suavidad hacia arriba para eliminar cualquier arruga de la manga v ase la figura 6U La ligera tensi n sobre la incisi n crear una ventana en la incisi n en el centro del dispositivo A continuaci n el cirujano pasa una mano a trav s de la parte central del separador OB Mobius para asegurarse de que el anillo azul atrapa ning n rgano ni el omentum v ase la figura 7U Hay que eliminar cualquier obst culo detectado antes de proseguir Proceso de enrollamiento El cirujano coge el anillo exterior de color amarillo entre el dedo ndice y el pulgar de cada mano Los pulgares se colocan en la parte superior del anillo con ambas manos cerca del extremo distal de la incisi n aproximadamente en la posici n de las horas 11 y 1 de la esfera del reloj v ase la figura 8U Entonces se giran ambas mu ecas ligeramente hacia adentro creando un espacio en el anillo amarillo v ase la figura 9U A continuaci n ambas mu ecas se hacen girar hacia arriba y hacia
45. llos internos y de apoyo O Ring y Quad Ring est n fabricados por completo en acetato de etilvinilo EVA La manga de poliuretano es la nica pieza que entra en contacto con el paciente Consulte el diagrama inferior e Anillo externo Quad Ring Mobius amarillo o Manga termopl stica suave Anillo interno O Ring Mobius azul El anillo externo Quad Ring de color amarillo se obtiene mediante un moldeo por inyecci n de acetato de etilvinilo EVA para obtener la forma conocida como estructura Mobius Esta estructura genera una fuerza de torsi n que por una parte facilita al cirujano el manejo del dispositivo y por otra ayuda a mantener la dilataci n necesaria de la herida cuando el dispositivo est instalado Contenido Un 1 separador el stico Mobius por bolsa est ril individual Cada pedido contiene cinco 5 unidades individuales Almacenamiento Almacenar a temperatura ambiente ADVERTENCIA El separador el stico Mobius es un dispositivo de un solo uso No lo vuelva a utilizar procesar o esterilizar La reutilizaci n el reprocesamiento o la reesterilizaci n podrian deteriorar la integridad estructural del dispositivo o provocar fallos en el dispositivo lo que a su vez podria causar lesiones enfermedad o muerte del paciente La reutilizaci n el reprocesamiento o la reesterilizaci n pueden asimismo producir riesgo de contaminaci n del dispositivo o causar infecciones en el paciente o una infecci n cruzada
46. llt Nicht resterilisieren 2014 CooperSurgical Inc 29 HINWEISE 30 HINWEISE 31 Goper Surgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 USA Tel 800 243 2974 Fax 800 262 0105 International Tel 1 203 601 9818 Fax 1 203 601 4747 www coopersurgical com 38169 Rev A 7 14 32 ad Made in USA EC REP EMERGO EUROPE Molenstraat 15 2513 BH Den Haag Niederlande CooperSurgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 USA Sistemas de separadores el sticos Mobius Modo de empleo UD OR Mobius gt ED Numero de patente estadounidense 6 723 044 N mero de pieza Descripci n 900 508 900 500 900 515 900 517 900 520 Goper Surgical mini peque o mediano medio grande grande C o086 38169 Rev A 7 14 indice Lista de los productos 35 Descripci n del dispositivo 36 Advertencia aca rar ed s d Pon reto a ral le 36 ATENCI N Gora adh A e 37 Precauci n 37 Modo de empleo 37 Contraindicaciones 37 Modo de empleo OR Mobius9 38 Modo de empleo OB Mobius 40 T cnica 1 Enrollamiento con asistencia 40 T cnica 2 Enrollamiento sin asistencia 42 Caracteristicas xs orse sean w
47. mit dem Eingriff fortfahren siehe Abbildung 12U ENTFERNEN Schritt 8 Nach Abschluss des Eingriffs zieht der Chirurg den inneren blauen Ring des OB Mobius Retraktors mit einem Finger durch die Wunde nach oben siehe Abbildung 13U 26 Abbildung 5U Abbildung 6U Abbildung 7U Abbildung 8U Abbildung 11U Abbildung 12U Abbildung 13U 27 TECHNISCHE DATEN Quad Ring Querschnitt c s cross sectional H he O Ring Querschnitt nummer schreibung Zoll mm 300 820 Bestell Produktbe O Ring Querschnitt Quad Ring Querschnitt nummer schreibung Zoll mm Zoll mm 900 508 0 222 5 639 0 252 6 401 28 ERLAUTERUNG DER SYMBOLE REF LOT 2 STERILE EO O A AR R Only C 0086 EC REP ud 53 Mobius ist eine eingetragene Marke der Apple Medical Corporation CooperSurgical ist eine eingetragene Marke von CooperSurgical Inc Bestellnummer Losnummer Verfallsdatum Mit Ethylenoxid sterilisiert Nicht wiederverwenden Vorsicht Gebrauchsanweisung beachten Vorsicht Gem den Vorschriften des US amerikanis chen Bundesgesetzes darf dieses Ger t nur durch oder auf Veranlassung eines Arztes verkauft werden Produkt entspricht der Medizinprodukterichtlinie 93 4 EWG Bevollm chtigter Vertreter in der Europ ischen Gemeinschaft Bei besch digter Verpackung nicht verwenden Hersteller Nicht mit Naturlatex hergeste
48. ng of the Mobius Retractor at the 11 o clock and 1 o clock position and roll outward Ensure an equal distribution of the sleeve around the entire circumference of the yellow ring and repeat until the retractor sits snug against the patient s skin Step 7 Proceed with surgery Note If the Mobius Elastic Retractor becomes loose during surgery simply roll the yellow ring 1 2 more times until it is once again snug against the patient s skin REMOVAL Step 8 To remove the Mobius Elastic Retractor after use insert a finger through the Mobius Elastic Retractor grasp the blue O Ring and pull it up and out of the incision 6 INSTRUCTIONS FOR USE 7 Used in C sections and open Bariatric O B M O bi us and Colorectal procedures OB Mobius Elastic Retractor System Part Incision Inner 10 cm Incision 15 cm Incision c Mobius 900 517 Medium 10 15cm 17cm Large gt 78 cm 176 cm Working Area Working Area 12 cm Incision 17 cm Incision Mobius 00 520 192297 900 5 m cm CD 113 cm 227 cm Working Area Working Area TECHNIQUE 1 ASSISTED ROLL DOWN Step 1 Prepare the surgical site according to standard hospital surgical procedure Step 2 Make the desired transverse or vertical incision at the desired location Step 3 The peritoneum is opened introduce a hand through the incision and elevate the abdominal wall to ensure that no significant adhesions or obstructions are present The inner blue ring mu
49. o con estremit aperta flessibile ma non cedevole non si allunga un anello O Ring interno e flessibile blu un anello Quad Ring giallo e L O Ring e il Quad Ring sono interamente composti da etilvinilacetato EVA Il manicotto in poliuretano l unica parte che entra a contatto con il paziente Vedere la seguente illustrazione O Anello Quad Ring esterno giallo del Mobius 1 Manicotto termoplastico morbido Anello O Ring interno blu del Mobius L anello giallo Quad Ring stampato a iniezione in etilvinilacetato EVA e presenta la forma nota come configurazione Mobius Questa configurazione crea una forza torsionale che aiuta il medico nell utilizzo del dispositivo e che dopo l inserimento contribuisce a mantenere la dilatazione desiderata della ferita Contenuto Un 1 dilatatore elastico Mobius in sacca sterile singola Ogni ordine contiene cinque 5 unit singole Conservazione Conservare a temperatura ambiente AVVERTENZA Il divaricatore elastico Mobius un dispositivo monouso Non riutilizzare non ritrattare n risterilizzare L eventuale riutilizzo ritrattamento o risterilizzazione potrebbe compromettere l integrit strutturale del dispositivo e o causarne la rottura con conseguenti lesioni malattie o decesso del paziente L eventuale riutilizzo ritrattamento o risterilizzazione pu inoltre creare un rischio di contaminazione del dispositivo e o causare al paziente infezioni
50. o di Apple Medical Corporation CooperSurgical un marchio registrato di CooperSurgical Inc Numero per nuovo ordine Numero lotto Data di scadenza Sterilizzato con ossido di etilene Non riutilizzare Attenzione Consultare le istruzioni per l uso Attenzione le leggi federali degli Stati Uniti consentono la vendita di questo dispositivo solo da parte di un medico O SU prescrizione di un medico Prodotto conforme alla Direttiva sui dispositivi medici 93 4 CEE Rappresentante autorizzato nella Comunit Europea Non utilizzare se la confezione danneggiata Produttore Privo di lattice naturale Non risterilizzare 2014 CooperSurgical Inc 77 NOTA 78 NOTA 79 Goper Surgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 USA Telefono 800 243 2974 Fax 800 262 0105 Fuori dagli Stati Uniti Telefono 1 203 601 9818 Fax 1 203 601 4747 www coopersurgical com 38169 Rev A 7 14 Prodotto negli Stati Uniti adi EC REP EMERGO EUROPE Molenstraat 15 2513 BH L Aia Paesi Bassi CooperSurgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 USA
51. par un m decin ou sur ordonnance d un m decin Produit conforme la directive 93 4 CEE relative aux dispositifs m dicaux Repr sentant agr au sein de la Communaut europ enne Ne pas utiliser si l emballage est endommag Fabricant Exempt de latex d lastom re caoutchouc Ne pas rest riliser 2014 CooperSurgical Inc 61 REMARQUES 62 REMARQUES 63 Goper Surgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 TATS UNIS T l phone 800 243 2974 Fax 800 262 0105 International T l phone 203 601 9818 Fax 203 601 4747 www coopersurgical com 38169 Rev A 7 14 64 Fabriqu aux tats Unis m EC REP EMERGO EUROPE Molenstraat 15 2513 BH La Haye Pays Bas CooperSurgical 95 Corporate Drive Trumbull CT 06611 TATS UNIS Sistemi elastici di divaricazione Mobius Istruzioni per l uso OB Mobius OR Mobius E gt Numero brevetto USA 6 723 044 900 508 Mobius Mini 900 500 Mobius Piccolo 900 515 Mobius Medio 900 517 Mobius Medio Grande 900 520 Mobius Grande C o086 GoperSUurgical 38169 Rev A 714 Indice lenco prodotil x icc tuo nio ee 67 Descrizione del dispositivo 68 Avvertenza 68 Attenzione vis v ee ERES i ERO b ER HO 69 Precauzione es 69 Indicazioni d uso 69 Controindicazioni
52. petit vr Zone de travail cone AA travail de 12 5 cm 54 cm Incision de 8 cm Incision de 14 cm Mobius S 900 515 moyen 8 14 cm Zone ue travail ee A travail de 50 cm 4 cm carteur lastique OB Mobius Image infi Plage des Diam tre aupredur R f rence Description resins interieur Zone de travai nein een 0 cm 900 517 10 15cm 17cm Zone de travail Zone de travail de 78 cm de 176 cm Incision Incision de 12 cm de m 900 520 Mobius 142317 cm O grand Zone de travail Zone de travail de 113 cm de 227 cm 51 DESCRIPTION DU DISPOSITIF L carteur lastique Mobius offre un cartement transversal sur 360 tout en prot geant la plaie contre toute contamination L carteur lastique Mobius est constitu de trois l ments Un manchon en polyur thane aux extr mit s ouvertes souple mais non extensible ne s tire pas Un joint annulaire interne flexible bleu 2 Un joint quadrilobe jaune Le joint annulaire et le joint quadrilobe sont integralement fabriques en amp thylene ac tate de vinyle EVA Le manchon en polyur thane est le seul l ment en contact avec le patient Voir l illustration ci dessous an Joint quadrilobe externe Mobius jaune Manchon thermoplastique souple gt 2 Joint annulaire interne Mobius bleu Le joint quadrilobe jaune est en thyl ne ac tate de vinyle EVA moul par injection sous une forme appel
53. placer le visage du b b contre le manchon de l carteur pour viter tout risque de suffocation 52 ATTENTION En vertu de la loi f d rale des tats Unis ce dispositif peut amp tre vendu uniquement par un m decin ou sur ordonnance d un m decin PR CAUTION Le pr sent document vise expliquer l emploi de l carteur lastique Mobius Il ne saurait en aucun cas servir de guide une technique chirurgicale LIRE ATTENTIVEMENT L INT GRALIT DES INFORMATIONS ER L anneau externe jaune repose solidement contre la peau du patient LI L anneau interne bleu s introduit dans l incision abdominale INDICATIONS THERAPEUTIQUES e L ecarteur lastique OR Mobius est indiqu lors des interventions chirurgicales par voie laparotomique Il est con u pour assurer l cartement de l incision et une protection contre toute contamination de la plaie pendant une op ration ouverte e L ecarteur lastique OB Mobius est indiqu lors des accouchements par c sarienne sans urgence qui constituent des interventions courantes Il est concu pour assurer l cartement de l incision et une protection contre toute contamination de la plaie pendant la c sarienne Il est indiqu comme carteur chirurgical tant pour les incisions verticales que transversales CONTRE INDICATIONS L carteur lastique OB Mobius est contre indiqu chez les femmes qui pr sentent des adh rences importantes 53 NOTICE D UTILISATION
54. r Vorrichtung Der Chirurg reicht nun mit einer Hand durch diesen mittleren Teil des OB Mobius Retraktors um sicherzustellen dass der blaue Ring keine Organe oder das Bauchnetz blockiert siehe Abbildung 7U Vor dem Fortfahren sind alle Blockierungen zu entfernen Abrollen Der Chirurg greift den u eren gelben Ring mit Daumen und Zeigefinger jeder Hand Die Daumen liegen oben auf dem Ring w hrend sich beide H nde am distalen Ende der Inzision befinden etwa an der 11 Uhr und 1 Uhr Position siehe Abbildung 8U Beide Handgelenke werden nun leicht nach innen gedreht sodass eine Vertiefung im gelben Ring entsteht siehe Abbildung 9U Sodann werden beide Handgelenke nach oben und au en gedreht siehe Abbildung 10U Wenn sich der Ring oben umgedreht hat greift der Chirurg den teilweise gedrehten unteren Teil die 6 Uhr Position des Rings siehe Abbildung 11U und dreht ihn nach unten Dabei dreht sich der u ere gelbe Ring vollst ndig um und die weiche flexible H lse verk rzt sich Der erste Abrollvorgang ist nun abgeschlossen Der OB Mobius Retraktor wird nun leicht gespannt um die H lse zu straffen Ein zweites Abrollen erfolgt auf hnliche Weise Wenn der OB Mobius Retraktor immer noch locker sitzt sollte ein drittes Abrollen Abhilfe schaffen Wenn die Dicke der Bauchwand dies nicht zul sst sollte ein zweimaliges Abrollen ausreichen Bei manchen Patienten ist dieser Schritt jedoch viermal durchzuf hren Der Chirurg kann nun
55. r la figure 6U Cette l g re tension sur l incision cr era une fen tre dans l incision au centre du dispositif Le chirurgien place ensuite une main dans la partie centrale de l carteur OB Mobius pour s assurer que l anneau bleu n emprisonne pas des organes ou l omentum voir la figure 7U Il convient de d gager toute structure d tect e avant de continuer Proc dure d enroulement le chirurgien saisit l anneau externe jaune entre le pouce et l index de chaque main Il place ses pouces sur le dessus de l anneau ses deux mains proximit de l extr mit distale de l incision aux positions 11 heures et 13 heures voir la figure 8U Il fait ensuite l g rement tourner ses deux poignets vers l int rieur cr ant ainsi un creux dans l anneau jaune voir la figure 9U Il pivote ensuite les deux poignets vers le haut et l ext rieur voir la figure 10U Une fois l anneau retourn sur le dessus le chirurgien saisit la partie inf rieure en partie retourn e la position 6 heures de l anneau voir la figure 11U et l entortille vers le bas avec l anneau externe jaune qui se tourne compl ment rapetissant en m me temps le manchon souple Le premier rouleau est install Il convient ensuite d appliquer sur l carteur OB Mobius une l g re tension pour tendre le manchon puis de proc der avec un deuxi me rouleau d une m me facon Si l carteur OB Mobius parait encore d tendu il importe d essayer avec un troisi me rouleau
56. ren Dies kann wiederum zu Verletzungen Erkrankungen oder zum Tod des Patienten f hren Eine Wiederverwendung Wiederaufbereitung oder Resterilisation kann au erdem zur Kontaminierung der Vorrichtung bzw zu einer Infektion oder Kreuzinfektion von Patienten f hren d h u a die bertragung von Infektionskrankheiten von einem Patienten zum anderen Eine Kontaminierung der Vorrichtung kann zu Verletzungen Erkrankungen oder zum Tod des Patienten f hren Nach der Verwendung sind die Vorrichtung und die Verpackung in bereinstimmung mit den geltenden krankenhausinternen verwaltungstechnischen bzw beh rdlichen Auflagen zu entsorgen Bei ge ffneter oder besch digter Verpackung nicht verwenden Bei Verwendung des Mobius Systems w hrend eines Kaiserschnitts darf das Gesicht des Kindes nicht der H lse des Retraktors zugewandt werden da dies zu einem Ersticken f hren k nnte 20 VORSICHT Gem den Vorschriften des US amerikanischen Bundesgesetzes darf dieses Ger t nur durch oder auf Veranlassung eines Arztes verkauft werden VORSICHTSHINWEIS Dieses Dokument umfasst die Gebrauchsanleitung f r den elastischen Mobius Retraktor Es dient nicht als Hinweis f r die OP Technik BITTE ALLE INFORMATIONEN SORGF LTIG LESEN ER Der externe gelbe Ring liegt fest auf der Haut der Patientin LI Der interne blaue Ring wird in den Bauchschnitt eingef hrt INDIKATIONEN Der elastische OR Mobius Retraktor ist f r eine Unter
57. rgical 38169 Rev A 714 Inhaltsverzeichnis Produkt bersicht i222 ada rg Eee a 19 Produktbeschreibung 26 2 ie tad ee eR a 20 ACMUNG sr ci 00840 je gsi 20 Vorseh ta PTT 21 Vorsichtshinweis 21 Indikationen 2224444444 424844 Duce edhe e mdr rn ss 21 Kontraindikationen 21 Gebrauchsanleitung OR Mobius eo 22 Gebrauchsanleitung OB Mobius 24 Technik 1 Assistiertes Abrollen 24 Technik 2 Unassistiertes Abrollen 26 Technische Daten 28 Erl uterung der Symbole 29 18 PRODUKT BERSICHT OR Mobius Elastisches OR Mobius Retraktorsystem Produktab Bestell Innendurch A 2 cm Inzision 6 cm Inzision 3 cm 28 cm Arbeitsbereich Arbeitsbereich 4 cm Inzision 9 cm Inzision 900 500 4 bis Q 9cm 12 5 cm 64 cm Arbeitsbereich Arbeitsbereich di 900 508 8 cm Inzision 14 cm Inzision 8 bis 14 cm Arbeitsbereich Arbeitsbereich Elastisches OB Mobius Retraktorsystem Bestell 3 Inzisions 10 cm Inzision 15 cm Inzision Mobius 10 bi 900 317 ML 15 om 78 cm 176 cm Arbeitsbereich Arbeitsbereich 12 cm Inzision 17 cm Inzision 900 520 Mobius L 12 bis 17 cm 113 cm 227 cm Arbeitsbereich Arbeitsbereich 19 BESCHREIBUNG DER VORRICHTUNG Der elastische Mobius Retraktor sorgt
58. st tzung von laparotomischen Eingriffen indiziert Er soll f r eine Retraktion der Inzision sorgen und die Wunde bei einem offenen Eingriff vor Kontamination sch tzen Der elastische OB Mobius Retraktor ist f r eine Unterst tzung von nicht notfallbedingten routinem igen Kaiserschnitten indiziert Er soll f r eine Retraktion der Inzision sorgen und die Wunde bei einem Kaiserschnitt vor Kontamination sch tzen Er ist als chirurgischer Retraktor f r vertikale und transversale Inzisionen indiziert KONTRAINDIKATIONEN Der elastische OB Mobius Retraktor ist bei Patientinnen mit signifikanten Adh sionen kontraindiziert 21 GEBRAUCHSANLEITUNG Zur Verwendung in unterschiedlichen allgemeinen O R M O bi u S kolorektalen Eingriffen im Rahmen der Adipositaschirurgie und bei Verfahren in der Geburtshilfe und Gyn kologie Elastisches OR Mobius Retraktorsystem Produktab Bestell Inzisions Innendurch 2 cm Inzision 6 cm Inzision 900 508 3 cm 28 cm Arbeitsbereich Arbeitsbereich r 4 cm Inzision 9 cm Inzision 900 500 el an Arbeitsbereich Arbeitsbereich 8 cm Inzision 14 cm Inzision Mobius M 8 bis 14 cm Midi 50 cm 154 cm Arbeitsbereich Arbeitsbereich Schritt 1 Situs laut Krankenhausprotokoll vorbereiten Schritt 2 Linie der transversalen Inzision mit einem Hautmarkierungsstift an der gew nschten Stelle markieren Schritt 3 Fettgewebe wird ber und unter der Mittellinie m
59. st be placed against the peritoneum a full 360 see Figure 1A Step 4 The circulating Nurse opens the sterile pouch and places the OB Mobius Retractor on the sterile field When the attending Surgeon calls for the retractor the surgical Nurse grasps the outer yellow ring and raises the device to allow the sleeve to fully extend with the blue ring below the yellow ring The Nurse hands the device to the Surgeon who grasps the outer yellow ring at a convenient single point on the circumference with the non dominant hand see Figure 2A With the other hand the Surgeon grasps the blue ring at two points opposite of one another and collapses the blue ring into a column Note The sleeve is drawn into a narrow band when the blue ring is collapsed see Figure 3A Step 5 While maintaining the column shape of the blue ring the Surgeon inserts the upper portion of the blue ring into the upper portion of the incision see Figure 4A making sure that it is in the peritoneal cavity and there is no obstruction to the placement of the OB Mobius Retractor The blue ring is then inserted interiorly far enough to allow the ring to clear the incision A second hand is used to place the lower portion of the blue ring into the inferior portion of the incision see Figure 5A At this point the blue ring will automatically return to its original shape Step 6 The physician and the assistant grasp opposite sides of the outer yellow ring gently pulling the yellow
60. ure 8U Both wrists are then turned slightly inward creating a depression in the yellow ring see Figure 9U Next both wrists are rotated upward and outward see Figure 10U After the ring has inverted at the top the Surgeon grasps the partially inverted bottom portion the 6 o clock position of the ring see Figure 11U and twists it downward causing the outer yellow ring to completely invert and at the same time shortening the soft flexible sleeve The first roll is complete The OB Mobius Retractor is then placed in slight tension to remove any looseness in the sleeve and a second roll is accomplished in a similar fashion If the OB Mobius Retractor is still noted to be slack a third roll should be attempted If the thickness of the abdominal wall doesn t permit this two rolls may be all that is necessary Some patients may require four rolls At this point in the procedure the physician is ready to proceed with the surgery see Figure 12U REMOVAL Step 8 Once surgery is completed removal is accomplished by the Surgeon inserting a single digit through the wound and hooking the OB Mobius Retractor inner blue ring The inner blue ring is then drawn up and through the wound see Figure 13U 10 Figure 10U Figure 11U Figure 12U Figure 13U SPECIFICATIONS Quad Ring c s c s cross sectional Height gt O Ring c s Number Description in mm Number Description in mm in mm 900 508 0 252 6 401 900
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